Sierpień, 2010

Podjazdy

Wtorek, 31 sierpnia 2010 · dodano: 31.08.2010 | Komentarze 7

Coraz szybciej robi się ciemno. Trzeba chyba będzie przestawić się na trening poranny gdzieś po szóstej. Niestety nie mogę pozwolić sobie na dłuższe trasy po robocie. Postanowiłem robić krótkie i treściwe treningi. Skupiłem się ostatnio na podjazdach bo w końcu trzeba za rok jakiś górski etap pojechać. Jako że Puszcza Bukowa niedaleko to trzeba to wykorzystać. Przez panoramę można powiedzieć "przeleciałem" i na spokojnie zacząłem robić rundy, Podjuchy-Binowo-Podjuchy.
Na jednym ze zjazdów poznałem nowego kolegę Olka. Dowiedziałem się o kilku fajnych sklepach bo w końcu szykuje się po sezonie poszukiwanie nowej ramy na szosę. Strasznie zimno wieczorami trzeba będzie wskakiwać już w długie spodnie. Dziś było tylko 14 stopni ;/

ACG CAD: 88
MAX ALTI: 141
ps. doszła moja nowa kiera carbonowa. Ciekawe ile wytrzyma i czy zębów sobie nie powybijam ;P

Weekendowe pływanie

Niedziela, 29 sierpnia 2010 · dodano: 29.08.2010 | Komentarze 4

Plan na niedziele legł w gruzach. Chłopaki nie dali znaku życia żeby uderzyć na Niemcy więc postanowiłem pokręcić coś po południu.
No i znowu to samo. Mimo, że skróciłem trasę żeby uciec przed deszczem nie udało się. Fakt, że kulminacyjna chmura mnie nie doszła tylko lekko zrosiło to znowu trzeba rower smarować i czyścić. Nuda ;)
W planach było jechanie w niskim pulsie. Zakładałem lekkie kręcenie po wczorajszym szarpaniu w deszczu. Puls udało się utrzymać ale średnia nawet wyszła niezła jak na taki niski puls.
Trasa: Podjuchy, Chlebowo, Gardno, Glinna, Puszcza Bukowa, Podjuchy, Dom.
Niestety rozjazd w domu na trenażerze bo w deszczu nie chciało się kręcić.

AVG Cad 90
Max Alti: 138

Tańczący z chmurami © wober

Dwudziestotrzy kilomertrowy prysznic

Sobota, 28 sierpnia 2010 · dodano: 28.08.2010 | Komentarze 4

Miało być tak pięknie a wyszło, tak jak zawsze. Jak mówi stare kolarskie powiedzenie: "Na kolarzu zmokło na kolarzu wyschnie" :D
Poranek słoneczny choć widać było że walka z wiatrem będzie zabójcza. Miałem pojechać z Tomkiem ale zrezygnował (szczęściarz). Ruszyłem po 11 na Panoramę i przez Puszczę Bukową do Dobropola. Wiatr mało odczuwalny bo w końcu drzewa pozasłaniały trochę te znienawidzone zjawisko atmosferyczne ;)
Po dojeździe na skrzyżowanie kieruje się na Gryfino. Wiatr centralnie w mordę. Utrzymuje tylko trzy dychy i męczę się aż do Gardna. Tam wiatr trochę zmienia się i mam "przyjaciela" z boku. Za Wełtyniem czuje że czeka mnie basen. Chmur coraz więcej. Udaje się w lekkim deszczu dotrzeć pod most w Gryfinie. Czekam zmarznięty, aż przejdzie burza. Leje strasznie. Niestety mój assistance jest w innym punkcie i nie może po mnie dotrzeć. Wiem, że i tak zmoknę więc czekam aż zacznie mniej lać i ruszam żwawym tempem na Szczecin. Pierwsze 5 km to jakaś masakra. Organizm wychłodzony ale przy trzymaniu czterech dych i wiaterku lekko w plecy idzie przeżyć. Kierowcy pomagają mi nasiąkać wodą a mi samemu jakoś przychodzi większa ochota na jazdę. W Podjuchach mam tylko lekką mżawkę, a w zdrojach deszcz ustaje. Wylewam wodę przed klatką z roweru.....
ps. Czas teraz na czyszczenie, pranie i ciepłą kapiel......

To one mnie zmoczyły, one!!!! © wober

Podjazdy

Piątek, 27 sierpnia 2010 · dodano: 27.08.2010 | Komentarze 5

Dziś sporo podjeżdżania. Dzień strasznie krótki. Trening tylko godzinny ale intensywność spora jak na mnie. Rozgrzewka i podjazd pod Kolorowych Domów. Potem wyprawa na Panoramę i do Puszczy. Zrobiłem sobie małego testa żeby wiedzieć czy moc rośnie.
Podjechałem na maxa podjazd od początku wjazdu do Puszczy do lekkiego podjazdu tuż za skrzyżowaniem które prowadzi na Binowo. Czas moim zdaniem dobry.
4.12 km 00:09:57 h 27.79 km/h:
Mam już wytyczne na pobicie tego wyniku ;)
Powrót z Panoramy na Bukowe i dwa razy podjazdy Kolorowych Domów. Ciężej się podjeżdża spod Mącznej :)

ps. zimno...

AVG CAD: 87

Trening

Czwartek, 26 sierpnia 2010 · dodano: 26.08.2010 | Komentarze 6

Bardzo szybko robi się ciemno. Niestety trzeba się będzie powoli nastawiać na kręcenie na trenażerze. Pozostanie tylko weekend na normalną jazdę. Dziś mocny trening, trochę interwałów (6 x30 sek). Pojechałem na boczne uliczki za miasto trochę pokręcić. Pozytywnie, choć noga nie kręci tak jak przed wypadkiem.......

Rozjazd

Wtorek, 24 sierpnia 2010 · dodano: 24.08.2010 | Komentarze 1

No taki czterdziestokilometrowy :)
Magda namówiła mnie na jazdę. Trochę rozruszałem nogi po Maratonie.
Trasa: Bukowe, Podjuchy, Panorama, Puszcza Bukowa, Kołowo i powrót.
Ogarnęła dziewczyna temat i zawału nie było ;)

ps. wieczorami już zimo ;/

V Kołobrzeski Maraton Rowerowy

Sobota, 21 sierpnia 2010 · dodano: 22.08.2010 | Komentarze 18

Zacznę od początku.Pierwszy start w maratonie szosowym to nie lada wyzwanie. Mimo tego, że nie jeździłem przez 3 tyg po wywrotce w Karkonoszach i czas na przygotowanie był zaledwie 1,5 tygodnia i tylko 7 treningów. Nastawienie żeby tylko nie zostać urwanym.
Po przyjeździe do Kołobrzegu koło 7 rano jesteśmy zaskoczeni pogodą. Piękne słońce ale mocno wieje około 6m/s. Udajemy się na rejestrację gdzie okazuje się, że nie mają mojego numerka. Całe zamieszanie zgotował sobie organizator przez
to, że mimo maili z prośbą o jazdę w jednej grupie z chłopakami z forum szosowego nie wzięli tego pod uwagę, zamieszanie z grupami straszne mimo że regulamin pozwalał na tzw "koncert życzeń".
No cóż kombinacje, kombinacjami ale udało się startujemy o 9:52 ;)
Szybkie śniadanie i przygotowania czas zacząć. Mój mechanik dobrze przygotował maszynę (dzięki Tomuś).
Wszystko ok choć na rozgrzewce czasami skacze mi na ciężkich 2 przełożeniach. Odwrotu nie ma trzeba sobie tak poradzić. Oglądamy starty pierwszych śmiałków którzy do pokonania mają 264km.
Szukam chłopaków ale ich ani widu ani słychu. Żeby nie strzelić babola na początku jadę zobaczyć jak wyjeżdża się z Kołobrzegu.
Wszystko ładnie obstawione przez Policję na skrzyżowaniach choć oznakowanie organizatora moim skromnym zdaniem było marne ale o tym później.
Chwilę przed startem odnajduję swoich towarzyszy i uciekamy na rozgrzewkę o ile można to tak nazwać bo w sumie pojechaliśmy tylko 4km ;)
Ustawiamy się na starcie i ...... poszli.
Początek mocny, widać że nie będzie lekko. Od początku narzucamy dobre tempo i z całej grupy 12 osób zostaje tylko nasza piątka w składzie: Bartek (WinSho), Mikołaj (Virenque), Borys (BorysCh1),
Mariusz i ja. Dobra praca i częste zmiany a z liczników nie schodzi ponad cztery dychy. Mijamy sporo osób z grup wcześniejszych. Samopoczucie b.dobre jak na taki mały zakres treningów.
Czasami wkrada się trochę szarpania na niektórych zmianach i tempo mocno skacze. Szybko docieramy do Nieżyna gdzie odbijamy na w lewo na nasz dystans średnia 38km/h. Na około 20 km mamy odcinek jak z Piekła Północy (Paris-Roubaix) straszny bruk, aż ręce bolą. Bartek przy okazji gubi bidon ale jak na koxa przystało nie zatrzymuje się i jedziemy dalej.
Droga w niektórych momentach strasznie dziurawa ale jedzie się w miarę dobrze. Na około 34-36 km nadal jadąc dobrym tempem zostajemy w trójkę: Bartek, Mikołaj i ja. Jedziemy w takim składzie przez chwilę i Mikołaj postanawia poczekać na chłopaków i trochę odpuszcza. Po krótkiej wymianie zdań z Bartkiem i oszacowaniu siły lecimy dalej. Strzelam w międzyczasie pierwszego żela i guaranę. Po 10 min przechodzi lekki kryzys choć nogi czuć. Jedziemy razem na dwóch bidonach i modlimy się o punkt żywnościowy.
Okazuje się, że minęliśmy do dosyć szybko. Nikt nie podał wody tylko jakiś pan spisał numery. Jak się zorientowaliśmy było już za późno. Damy radę jak nie my to kto? ;)
Sporo odcinków pod wiatr dajemy krótkie zmiany po 30 sek do minuty. Docieramy do punktu kontrolnego gdzie tankujemy wodę i banany. Na licznikach jest ponad 59km, zwalniamy trochę na uzupełnienie płynów i pożywienie.
Nogi zaczynają coraz bardziej doskwierać, postanawiam wziąć ostatnią partię żelu i guarany. Siły wracają choć nogi na pograniczu
skurczów. Daję krótsze zmiany więcej pracuje Bartek. Z Niekalina do Kołobrzegu mamy sprzyjające warunki i znowu na licznikach sporo ponad cztery dychy. Mijamy dużą rzeszę ludzi z naszego dystansu. Niektórzy próbują łapać koło ale sprytnie przy każdej próbie atakujemy mocniej. Po wjeździe do Kołobrzegu, słabe oznakowanie trasy przez organizatorów.
Mimo, że policja kieruje ruchem jadąc przy ponad czterech dychach ciężko wypatrzeć małe paski na słupach.
Na skrzyżowaniu gdzie powinniśmy odbić w lewo śmignęliśmy na wprost gdyż auto dostawcze zasłoniło Policjanta i znaki.
Po chwili orientujemy się o naszym błędzie i zawracamy. Bartek odskakuje mi na jakieś 40 metrów. W nogach czuję mocne skurcze ale wiem, że meta blisko. Nie było jak finiszować meta kończyła się po dwóch ostrych zakrętach z dużymi dziurami. Wpadam 2 sek po Bartku. Zgon totalny. Skurcze nie odpuszczają. Po chwili docierają chłopaki.
Na licznikach wyszło nam ponad 85km czyli zwiedziliśmy z Bartkiem trochę tracąc około 2 minut do ogólnej klasyfikacji.

Maraton udany, udało się zająć 14 miejsce w OPEN i 4 w swojej kategorii. Do pudła zabrakło 2 sek. Może jak by nie strata
z zagubieniu się to stali byśmy z Bartkiem razem na skrzyneczkach. No cóż takie życie.
Kto nie ma w głowie ten ma w nogach ;)

Wyniki:

+ - mrożona kawa ;)

- - słabe oznakowanie
- - brak pomocników na PŻ i PK aby podać wodę
- - kombinacje z grupami startowymi
- - brak na mecie jakichś bananów i dużej ilości wody. Osoby kończące 153 i 264km nie miały co do ust wsadzić.

ps. Dzięki Magda za pomoc i oprawę techniczną i fotograficzną, a chłopakom za miło spędzony czas. Będę za rok i musi być pudło ;)

Fotorelacja:
Reszta zdjęć z mojego aparatu TUTAJ (foto by kfiatek13m)

Kox przed startem :) © wober

Przed maratonowe kręcenie trwa....

Wtorek, 17 sierpnia 2010 · dodano: 17.08.2010 | Komentarze 6

Maraton tuż, tuż. Miałem po kontuzji tylko nie całe 2 tyg kręcenia więc kilometrów nie natrzaskam to skupiłem się na podjazdach. Choć profil trasy to zdecydowanie płaskie tereny, muszę coś zrobić żeby noga kręciła w sobotę.
Dziś mały kilometraż ale starałem się jak mogłem żeby jechać dobrym tempem.

ps. mam nową zabawkę sigme 2209 ale skleroza spowodowała że nie zabrałem paska na klatę żeby mierzyć puls. Urządzenie bajeranckie przynajmniej człowiek świadomiej będzie kręcił ;)

Max alti. 135
Avg Cad: 84
Trip Climb: 472

Setka

Niedziela, 15 sierpnia 2010 · dodano: 15.08.2010 | Komentarze 5

No w końcu setka, jakoś ostatnio strzelam tylko pięćdziesiątki. Z racji tego, że dzień coraz krótszy i po robocie nie można wybyć na dłuższą wycieczkę pozostają tylko weekendy. Pogoda w kratkę, z zwiększona liczbą "sikających na nas aniołków" ;)

Żeby tylko forma na sobotę była i nóżka sie lekko kręciła ;)

ps. strasznie dziś wiało i nawet z płaskiego terenu wiatr uczynił górki......

Szybkościówka

Piątek, 13 sierpnia 2010 · dodano: 13.08.2010 | Komentarze 8

Szybki trening za autem po robocie......
Szkoda, że ciągle u nas leje nawet pojeździć nie można przed maratonem ;)